Hothatche, każdy miłośnik motoryzacji zna, a jak nie zna nie jestem fanem motoryzacji.
W świecie realnym czyli na dziurawych drogach, w zmiennych warunkach pogodowych to właśnie one są najszybsze, dlaczego? Odpowiedz jest prosta, nie mają nadmiaru mocy, są kompaktowych rozmiarów i są łatwe w prowadzeniu, zwłaszcza te dzisiejsze. Wsiadasz i jedziesz zaczynasz czuć, że jesteś lepszym kierowcą, hamujesz później, szybciej dodajesz gazu, uzależniasz się. Oczywiście Ferarrki, Lambo na torze nie dadzą Ci szans, ale w realu układ sił się zmienia.



Ford postarał się i wypuścił Escorta Coswortha z silnikiem turbo o mocy 230koni. Wszystkie dzieci w tym ja jarały się wielkim spoilerem z tyłu i oczywiście turbo bo wszystko co było turbo było szybkie. Akurat potwierdzało się to w przypadku Cossiego.

Renault ma Clio i Megane Sport, które stają się wyznacznikami w klasie, Honda Civic TypeR zaczyna szykować się do mocnego wejścia. Ford wypuszcza hardcorowego Focusa RS ze szperą, fotelami Recaro i zielonym guzikiem startera. Czyli cudeńko.
Renault wypuszcza poliftingowe Clio Sport ph2, jeden z radośniejszych samochodów jakie kiedykolwiek prowadziłem, wygląda jak normalne Clio, a pokazuje miejsce w szeregu wszystkim TeDeIkom.

2005 rok, przynosi Glofa 5 GTI, powrót to korzeni. Tapicerka, gałka zmiany biegów i czerwony pasek okalający grill. Silnik 2.0 TSI 200 kucy, wystarczające do sprawnego poruszania się. Zauważcie jak mk 5 GTI ładnie się starzeje, klasyczny czerwony na oryginalnych felgach, daje radę. Dobra małolat nie wyrwiecie, ale nikt wam nie powie, że to zły wybór. Pojawia się focus ST z silnikiem Volvo, Leon Cupra, Alfa 147 GTA, Clio SPORT/RS czy w końcu Megane RS Auta, które dają radę do dziś.
Obecnie najlepszy hothatch? Fiesta ST z pakietem Mountune, 210km.
Hothatch wszech czasów? Pugeot 205 GTi
Hothatch dekady? Focus RS 305
Hothatch roku? Leon Cupra 280 ten ze szperą :)
A VW wypuściło poliftowe Polo GTI z manualem i 1,8tsi... robi się ciekawie, a Ford szykuje nowego RSa...can't wait!
wielka szkoda że Francuzi nie robią już takich samochodów, bo aktualne modele CLIO i 208 są szczerze powiedziawszy dość zwyczajne , sam osobiście wybrałbym poprzednie CLIO , albo nową Astrę OPC. Chociaż nowy Focus RS rzeczywiście może troszkę namieszać
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o Clio to mocno bym się zastanowił nad Clio 182 w wersji Cup, Clio RS ma dużo lepszą przyczepność i hamulce, ale masa robi swoje.
UsuńZgadza się Clio Rs ma bardzo dobrą przyczepność
OdpowiedzUsuńBardzo fajne zestawienie :)
OdpowiedzUsuńA gdzie piękna Meganka :) ?
OdpowiedzUsuńTemat zacny i fajnie do niego podszedłeś. Od razu widać, że w "siedzisz" w motoryzacji i znasz się na rzeczy;)
OdpowiedzUsuńnowy type-r: 310KM (ośka!), golf R: 300KM, focus RS: 340KM... HotHatche są mocniejsze niż kiedykolwiek hahh
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł, pomocny w odróżnieniu tych dwóch modeli.
OdpowiedzUsuńtakie blogi to z przyjemnością sie czyta :>
OdpowiedzUsuńfajnie to wygląda !
OdpowiedzUsuńfajny blog! będe częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje
OdpowiedzUsuńUwielbiam starsze auta, mają to coś
OdpowiedzUsuńDobra kolekcja zdjęć
OdpowiedzUsuńWartościowe informacje
OdpowiedzUsuńA gdzie honda?
OdpowiedzUsuńWartościowe informacje
OdpowiedzUsuńSuper wpis
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńŚwietny i ciekawy wpis
OdpowiedzUsuń